Vintage

Vintage

среда, 4 декабря 2013 г.

Hainele îl fac pe om, și basta!



 
      ''Hainele îl fac pe om. Oamenii ''goi'' au avut o mică influență asupra societații'' (Mark Twain)
Tot mai des aud fraza: Nu haina îl face pe om. Fraza zisă îndesat și cu o puternică formă de afirmare. Și zău, cînd aud asta mă face să rîd. Pentru că tocmai eu NU sunt adepta acestei fraze!!! Și chiar pot zice și eu cu capul sus și cu o suită de argumente, că: DA!!! Haina îl face pe om, în totalitate...Și cei cu care afirmația mea se contrazice, pot sa mi-o zică direct.
     Haina îl reflectă pe om, ca personalitate și individualitate. Haina e felul persoanei de a fi!!! De fapt, ceea ce este în sufletul persoanei, aceea și reflectă, și eu consider că această reflectare are loc atît pin gînduri, fapte, dar și prin haine. Dacă ar fi să observăm, vedem în jur, pe lîngă asocieri ingrate și destul de plictisitoare de haine și culori, observăm persoane creative, îmbrăcate cîteodată straniu și cu un stil care face să-i arunci o privire lunga din urmă. Cîteodată priviri de admirație dar cîteodată de... nici nuștiu cum le-aș zice, scanare fizică din cap pînă-n picioare, ale celor: Nu haina îl face pe om. Personal eu întîlnesc frecvent astfel de oameni, cu priviri seci, reci  și lipsite de rafinamentul gustului. Cîteodată îmi vine să mă adresez, desigur cu multă amabilitate, și cu întrebarea: Este vre-o problemă sau poate ceva nu e bine? Stilul este individual iar haina-reflectare a sinelui.
    Sfatul meu: Haina, în lumea noastră contemporană face totul! Zici că nu crezi? Încearcă să te îmbraci în niște haine fără gust, și mergi la un interviu, la o întreprindere prestigioasa. Crezi că la ce vor atrage atenția din prima clipă a sosirii tale acolo? "te întîmpină după haine, te petrece după minte", dar după cum știm noi toți, prima impresie este cea mai importantă. Hainele sunt artificii semiotice, cu alte cuvinte mecanisme de comunicare (Umberto Eco). Să știi că haina  nu este doar simple "boarfe", cum aud că se adresează majoritatea, haina este individualizarea totală a ta, te reflectă în totalitate.Nu-i neapărat să ai milioane și cont bancar ca să arăți bine, și cu bani puțini, imaginație și creativitate poți arăta extraordinar.
     Nu vreau să dau impresia de "persoană robită de moda", doar că ceea ce aud și văd cîteodată, zău, mă scoate din sărite. Haina îl face pe om, și cu asta basta!!! 









Комментариев нет:

Отправить комментарий